blog

Facebook Ads VS Google Ads

26 september

Online adverteren? Dan ontkom je niet aan Facebook en Google. Dat deze twee erg verschillend zijn is duidelijk. Toch zijn er ook veel overeenkomsten.

Overeenkomsten & Verschillen

Online adverteren? Dan ontkom je niet aan Facebook en Google. Dat deze twee erg verschillend zijn is duidelijk. Toch zijn er ook veel overeenkomsten. 

Facebook

Facebook is een laagdrempelige manier van adverteren. Mensen zijn niet zoals bij Google op zoek naar iets voordat ze jouw advertentie in beeld krijgen. Ook zorgt de wijze van adverteren op Facebook voor naamsbekendheid. Advertenties zijn makkelijker te delen met vrienden door ze te taggen of het bericht te delen of liken. 

Google 

Op Google zijn mensen al bezig met het zoeken naar een onderwerp dat met jouw onderneming te maken heeft. De aankoopintentie van de mensen is hoger. Misschien komen deze googlelaars eerst instantie niet direct op jouw website. Door gebruik te maken voor Google Adwords is jouw bedrijf in beeld, ze hebben jou gevonden!

De ideale customer journey: samenwerking twee kanalen
Facebook en Google hebben allebei specifieke voordelen afhankelijk van waarvoor je ze wil gaan gebruiken. Het maximale bereiken? Laat kanalen samenwerken door het creëren van bereik, bekendheid en vraag. Wil je vervolgens optimaal vindbaar zijn voor de mensen is het belangrijk Google Adwords in te zetten. Uit onze ervaringen in o.a. Google Analytics zien we dat veel conversies gecreëerd worden door een totale multichannel strategie te hanteren. 

Advies
Heb je geen ervaring met Facebook Ads of Google Ads? Verspil geen onnodig advertentiebudget. Unite Me kan je helpen bij het instellen van campagnes. Als gecertificeerd Google partner zijn we altijd op de hoogte van de laatsten trends en ontwikkelingen. 

Met jouw bedrijf adverteren? Vraag een informatiegesprek aan. Wij leggen je graag meer uit over de mogelijkheden. 

Deel dit bericht met vrienden

nieuwsbrief

mis geen updates